5 Maj 2009

Ja då va vi en bra bit inne i maj, tiden går så oerhört fort så man hänger ju inte med. Jag insåg att jag inte bloggat på evigheter, jag måste säga att jag hellre äser andras bloggar än att skriva om vad jag själv har för mig. Vad skriver man om? Egentligen skulle jag väl kunna skriva om vad som helst, allt som snurrar i mitt huvud, men de känns lite privat och skullle man skriva om vad som händer här så skulle de ju inte skrivas allt för mkt, eftersom de är helt dött i Vemdalen nu. De är så tråkigt här nu.

Afterskii 1000 va ju nu i helgen, de va en spännande dag. Klockan ringde halv nio på lördag morgon, så vi steg upp, gjorde oss i ordning och sen drog vi upp till mamma där vi käkade lite. Vid typ tio fick vi skjuts ner på IOGT där hela gänget väntade. Bara vårat sällskap va 19 pers sen kom typ 3 till =) Första cidern sprättades. vid halv elva kom bussen, fylld med en massa fulla svegare. efter en och en halv timma och en massa cider å öl så va vi på ramis. vi käkade lite pastasallad å drack kaffe innan vi ställde oss i den oändliga kön till liften som leder till den stora festen. vi köade i över 2 timmar å betalade 330 kr. Vi va helt galna å så besvikna. när vi klev av liften så visade de sig att ännu en kö va framför oss, den till bandvagnen som leder oss till toppen. då va droppen gjord, alla vart irriterade och tappade humöret. men till sist kom vi iaf upp på fjället. då va de en och en halv timma kvar tills de va slut. men vi bestämde oss iaf för att strunta i de å ha skoj. Mamma å jag gick till baren å shoppade loss. sen satte vi oss vid sidan av å drack, pratade och lyssnade på rydell & quick. Dom va lika bra som alltid. Så var festen slut å de va bara att traska neröver igen. MERA KÖ.... de va inte sant. vi kom ner till bussen vid 18 och den skulle egentligen ha gått vid 17. Men snälla Roger väntade så fint på oss. På bussen somnade de flesta ganska fort. När vi kom till Vemdalen traskade vi hem å gjorde Tacos, åt en massa sen va jag död. La mig på mammas säng å där låg jag, vid elva for jag hem å la mig å lät resten av gänget spela spel å dricka vidare =)

Efter de har de inte hänt så mkt. Har haft hunden här i två dagar, men vart så görut täppt å de klias så rejält, så hon fick åka hem till pappsen igen. Men de va mysigt att ha lite sällskap. =)

Va jag inte gillar att va arbetslös, jag gör inget om dagarna å jag är bara så trött hela tiden. VILL HA JOBB NU!! Men tyvärr så har jag inte hört nå om de jag sökt så jag får leta vidare. det är bara så svårt för jag vet ju inte riktigt vad jag vill göra. men de löser sig nog snart. (hoppas jag)

Jag har tjattrat lite med vicky oxå, å planerna om vegas finns kvar. jag vill så gärna åka men måste veta att de finns jobb när jag kommer tillbaka i så fall. Men de hade ju varit så underbart skoj om jag kunde fara, träffa vicky, barnen, max, se solen å värme och dom roliga festerna.. ÅHHH jag vill...

nä nu har jag skrivit nog känns de som.. har inte så mkt mer att säga. får väl se när nästa inlägg kommer. :P

Ha de bra
SMUK

Kommentarer
Postat av: Emslan

Härligt att du börjat skriva lite igen hjärtat! :)

2009-05-05 @ 17:19:37
URL: http://lovikavantar.blogg.se/
Postat av: Lena

Har väntat ivrigt på ett inlägg :D Verkar inte som man missade så mkt me Afterski 1000 då?

Va väl knappt nån snö heller hörde ja..

Då är vi två som är arbetslös. De är segt att bo på säsongsorter ;) puss puss gumman!

2009-05-07 @ 11:22:04
Postat av: Eve

Haha, ja jag vet, men de är ju så drygt å komma på vad man ska skriva.. :P nä faktiskt inte så mkt, nästa år ska vi va där från start å då blir de nog super skoj, bli med? nä snön va i stort sett borta. en aning segt, finns ju inge å göra heller. kanske ska ta bilen å gasa i väg till lofsdalen nån dag =)

puss puss

2009-05-07 @ 20:32:58
URL: http://evelinastripofalifetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0