Vin och spel kväll

Ja nu börjar de hända grejer. i morgon ska jag få börja jobba. jag har fått ett vikariat på fjällglimten, så jag ska gå bredvid nu i tre dagar med start i morgon. de ska bli sååå skönt, äntligen får jag göra något. =)

I helgen har jag varit i storsjö på älgjakt. Första dagen satt vi på pass å frös. de va så kallt på morgonen, å inget hände heller.  På lördagen så fick vi gå med hunden, de va hur jobbigt som helst å de fick mig att hata jakt. de va långt å tungt att gå, terrängen ändrades fram och åter mellan myr och skog. Jag drog på mig en rejäl streckning från låret till ljumsken till magen. Satan va ont ja hade, haltade halva vägen tillbaka. men jag fick ju se Zakita in action iaf. de vart 4 skall men inge mer. =(  På em satt vi på pass igen, men jag va så slut så jag la mig å sov i stället. riktigt nice.
Det vart en älg på morgonen av Gustav som inegn visste om förrän lunchtid. de va ju skoj att de vart nå, men vi ville ju va med. så innan vi for hem så sa jag att i morgon kommer ni få iaf 3 älgar bara för att inte vi är här. och mycket riktigt så vart de tre älgar... :P

på lördag ska vi ta oss en vin och spel helg. lena kommer å tove som nyss kommit hem sen ett gäng till. =) jag längtar.

Nä nu ska jag ta å lägga lillebror så han kommer upp på skolan i morgon.

Å grattis Jake som har lärt sig att kissa stående.. you´re getting toooo big. miss you

over and out

Kommentarer
Postat av: vicky

äntligen lite update.. =)

2008-09-09 @ 18:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0