Smälter här i värmen

Ja här i Vegas är de varmt som vanligt. Vi har haft sol varje dag sen jag kom hit och den här veckan har graderna legat runt 35 grader varmt. Jag är inte riktigt van vid de än, de är sååå varmt.

Förra helgen vart den bio på fredagen, 21 såg vi. Det va en film från Vegas där ett gäng ungdomar räknar kort, den va faktiskt riktigt bra. Lördag vart de utgång, vi åt middag hos Jessica å sen åkte vi till Wynn, ett av de nyare hotellen. (dyrast i stan) vi fick där stå i kö i evigheter för att ta oss in på Tryst. ett helt sjukt ställe, enormt, vackert å helt sjuka människor. Men vi hade ganska kul iaf. Vid två tiden lessnade jag dock å begav mig av hemmåt, missade min exit så de vart glidning längst strippen, vilket jag absolut inte ville, men de gick bra, jag kom hem iaf. 

Sen har jag varit på en till bio, Made of honor hette den. oxå en bra film. så nu har jag varit på tre st hittills. och sen på söndag blir de en till, då ska vi se what happens in vegas, den verkar vara grym. =) längtar..

Så har jag såklart jobbat. Det går bättre och bättre för varje dag, jag har i stort sätt kommit in i rutinerna och det går bättre med Jake. Men han har fortfarande sina utbrott 140 ggr om dan. =( så körde jag fel från Jakes skola, men jag såg exiten när jag åkte förbi, så då va de bara till att åka till nästa korsning, göra en u-sväng å sen köra rätt.. komentaren man fick av Jake va- emmelina, how do you drive, why did you get lost?? ja vad svarar man på de?? imorgon är ännu en dag av chill, ska köra båda barnen på sina skolor, vänta i green valley på att jake ska sluta (sitter oftast på starbucks å läser i tre timmar) sen är de hem å lägga han för sin nap, ta upp han vid halv tre, hämta alexa å sen läxor, middag, lek etc. sen efter de är de helg =) veckorna går så fort. de är så skönt. på söndag är de morsdag här i staterna, de firas tydligen ganska mycket så de blir frukost med hela familjen och Larry och Rifka (mormor och morfar) de kan ju bli intressant.

så fyller mormor 70 år i morgon. Stora grattiskramar till dig! Hoppas du får en bra dag..

jag längtar fortfarande hem. Så mycket. vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, men jag har iaf ett stort stöd här i vegas av vännerna. och av dig Johan, de är så skönt att att skype finns så jag kan prata med dig..

pratade med mamma idag oxå, så tufft att hon kan använda datorn å ringa mig, alldeles själv. =) har även pratat med Jessica, Mikaela och Nova i veckan. de va så skönt att höra från dom. Nova va så söt- Jag ska sakna dig Evelina när du är borta! haha, så gullig hon är. saknar dom så mycket. saknar er alla jätte mycket, tre veckor har kännts som en evighet faktiskt.

Nä nu ska jag ta å ringa mormor å gratta henne. hoppas ni har de bra. och tack för kommentarerna ni gör på bloggen. Många kramar!!


saknar dig hjärtat. längtar efter att få träffa dig igen.



image33 Emmelie, Aiilin, Jessica och jag på Tryst

Kommentarer
Postat av: nilsvallsligan

Hej våran stumpa!!!! hur törs du köra bil i vegas? jag skulle tappa bort mig i första kurva.
om Jake undrar hur du kan köra vill???? så berätta att hos oss finns inte lika många gator ;)
berätta för barnen hur du har det här i vemdalen, så förstår dom att du kommer från ett litet ställe, KUL för dig annars att det går lite bättre. Du ska SE att det blir bättre med tiden, För det finns ju telefoner och datorer. kontakta vicky så kan du få Våran skype, så kan även vi prata om du behöver VI har i regel skypen på dygnet runt. Men micken kan ta lite tid att hitta, finns uppe eller nere, så du MÅSTE låta de gå flera signaler.... STORA STORA KRAMAR Från NILSVALLEN

2008-05-09 @ 20:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0