Mumsfillibabba

Idag har jag å barnen spenderat våran tid på Galleria Mall i Hendersson. Jag satt på en bänk å tittade på medan dom lekte på en liten lekplats med 7 andra barn. Vart ganska trångt å livat efter ett tag.. En spansk unge va så hemsk, drog barnen i håret, gjorde tusen nålar, trängde sig före överallt å puttade å slog på alla barn.. Hans mamma sa inte till en enda gång. Man börjar ju undra hur vissa folk tänker, varför skaffa barn om man inte har nån aning om hur man bör uppfostra dom????

Jake har varit riktigt snäll å lättsam idag, men då har Alexa levt rövare istället.. Shit vilken sur unge de är, får hon inte som hon vill så skriker hon rakt ut å vägrar lyssna.. Vart så arg på henne idag att jag höll på koka över.. Bara räkna till tio och andas innan man säger nästa mening..Innan vi kunde hoppas in i bilen va tvungen att ha AC´n igång i tio minuter på full speed bara för att ens kunna sätta ig i den, och även efter de så va de alldeles för varmt.. mätaren visade 110 farenheit, vilken motsvarar 43.7 grader.. Men de sänktes mer och mer på vägen hem, men stannade på 107 farenheit. Efter barnens nap fick dom leka medan jag gjorde middag. Idag va de kött, klyftpotatis, broccoli som stod på menyn och så till mig själv gjorde jag även en vitlökssås eller snarare dipp.. Gud va de va gott, jag har nog inte ätit så mkt sen jag lämnade sverige.. Jag börjar ju bli kung på matlagning. =) haha, eller nja.
Sen fick dom se på tv i en halvtimma innan de va dags att gå upp å läsa lilla spöket laban å sen nanna.. dagen har gått relativt fort som tur va.. nu ska vi bara se hur mkt övertid jag måste jobba idag. Vill bara in i duschen nu, 41.6 grader i skuggan va lite för mkt för mig.. Nu kan man inte vara ute på dagarna längre, iaf inte en lång stund.

Efter min dusch ska jag nog bara göra mig i ordning för sängen å glo på tv en liten stund innan de är night night time och en ny dag börjar av skrika barn och många timmar..

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0