Två veckor i staterna

Ja nu har de gått två veckor sen jag lämnade hemmet. jag har jobbat en vecka som au pair nu. De va en väldigt tuff vecka, jag hade mycket att ta in och Jake gjorde de besvärligt för mig. Alexa är helt underbar, så himla söt å så smart. Marc och Lisa är oxå väldigt trevliga men jag har inte hunnit träffa dom så mycket än.

Helgen som va nu va faktiskt ganska kul. I fredags låg vi svenskar vid poolen hela dagen å sola å drack drinkar sen på kvällen vart de grillning, kubbspel och andra lekar å mycke skratt. de va en riktigt skön dag.

sen i lördags (kunde sova hela natten utan att vakna en enda gång, äntligen) valde jag att vara hemma medan dom andra åkte på mgm till poolen för att få vara lite själv och undvika solen lite, brände pannan på fredan. =) sen kom Emmelie å hämtade mig så åkte vi ut på strippen å åt middag med hela gänget innan de va dags för  mig, Emmelie och AK att dra vidare på konsert. först spelade Josh Kelley, han va riktigt bra faktisk sen va de nå ungdomswannabes från CA som hette sugar ray som spela i en timma ungefär, helt värdelösa. sen va de dags för huvudnumret- The Goo Goo Dolls. Ja vart ärligt talat lite besviken på dom för dom hade punkat till alla låtar så man kände nästan inte igen deras sound. men dom va värd att se iaf. 

Igår hade vi ännu en dag vid poolen hos jessica innan vi åkte på bio. vi såg forgetting sarah marshall. å här kan man verkligen kalla salonerna för BIO. stolarna va mjuka som fotöljer och man kunde fälla bak ryggstödet, de är annat mot vemdalens de. =) filmen va iaf väldigt rolig måste jag säga, den kan jag rekomendera.

Så va de ju slut på ledigheten å idag va de jobb igen. Jag å Jake har faktiskt kommit överrens idag så de känns iaf lite bättre. vi har lekt å skrattat hela dagen i stort sätt. Idag  fick jag köra bil själv för första gången när jag hämtade Alexa från skolan, de gick bra den biten iaf, men i morgon jobbar Emmelie sin sista dag å efter de får jag klara mig själv. =S läskigt

Veckorna går väldigt fort som tur är. men ett år kommer aldrig fungera för mig. jag vet inte vad jag tänkte när jag bestämde mig för de här.
Sen får alla tycka vad dom vill om mig, jag börjar bara bli så less på att lyssna på alla andra å inte mig själv.
Jag har äntligen vågat berätta för Marc å Lisa att jag längtar hem, de kändes skönt.

Så fick jag mejl av Mikaela idag. de va skönt att höra från henne igen, hon längtade oxå hem och Lisa hade slutat hos sin familj redan. (De är au pairer jag ftäffade på skolan i new york) de känns alltid bättre att veta att man inte är ensam om dom här känslorna men samtidigt är de tråkigt för dom. men jag hoppas Lisa får en bättre familj snart och att Mikaela känner sig bättre snart. Har även hört lite från Linda (oxå en au pair som jag fick jätte bra kontakt med) hon har de väldigt bra. så de va kul att höra. fina bilder du hade lagt ut oxå gumman. =)

Nä om man skulle göra nån nytta nu innan de är läggdags. kanske skriva färdit några fler vykort.. (nej då, jag har inte glömt att skicka till er)

C ya
/Eve






Saknar dig Johan. Längtar tills vi ses igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Gumman, kul att du har LIte roligt i alla fall. VI Älskar dig i alla fall ,även om du inte orkar stå ut i ett år. Jag mår i alla fall SUPER.... Min sonson Theodore är här hos oss. Han är så SÖT, och han är så snäll. så nu får vi vara Farmor och Farfar på heltid i några dagar. Så jag snusar HELA dagarna.. STORA Kramar Eva & Kenneth

2008-04-30 @ 02:03:47
Postat av: vicky

Spelar ingen roll va du bestämer dig för vännen.. Älskar dig lika mycket ändå.. Är stolt över dig för att du tog dig iväg.. =) Puss

2008-04-30 @ 16:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0